Monday, June 23, 2008

كـــان ويامــا كـــان

كان ويا ماكان كان في مدونه اسمها طوق الحريه
كنت أتصفح المدونه ووجدت هذا البوست البوست
عباره عن تاج اذكر 10 أشياء عن نفسك
ولأنه أنا
فقلت أنزله تاني .. تغيير يعني :)
حاجه جديده إنك تنزل بوست كتبته قبل كده
تاج من إخواني الأعزاء مدحت وعمرو
اذكر 10 أشياء عن نفسك أنا كنت فاكرة إن التاج ده خفيف بس لما تيجي
تحله تجده مش خفيف ولا حاجه إنك تذكر 10 حاجات عن نفسك ده شئ كتيرالمهم
(1)
هقولكم سر ألا وهو .. اسمي الحقيقي سلوى
(2)
بكالوريوس تجارة .. محاسبه
(3)
تحديث بسيط أحسن البعض إفتكر إننا 5 بنات إخوات وطبعا الأمانه العلميه تقتضي أن أقول
إحنا أربع أخوات ماشاء الله.. أخان أكبر مني وأخت اصغر مني ..
وأنا رقم
3
(4)
بحب الرسم جدا لدرجه إني لما بكون برسم مش بحس باللي حواليه
بس الوقت مش بقيت أرسم كتير
(5)
بحب الشعر وبحاول أكتب تخاريف كده .. اللي حضراتكم بتقرأوها وأمركم لله
(6)
هو إحنا لسه في رقم 6 ... يا معين ممكن أقول إني بحب الكمبيوتر جدا
(7)..
بجد كده ظلم إحنا لسه في رقم 7بحب أفك وأركب واصلح الأشياء .. وبصراحه ساعات بتتصلح
وساعات لأ
.... بلاش سوء ظن .. لحد الوقت مفيش حاجه فرقعت .. الإنفجاراللي حصل من شويه كان من عند الجيران
(8)
بحس إن ربنا معايا .. طبعا هو معانا كلنا .. بس في مواقف كده بتحصل
تحس فعلا إن ربنا كان معاك وبيحفظك
أحكي لكم موقف مش بنساه كنت في الإعدادي .. وتقدروا تقولوا أن بيني وبين الكهرباء عمار ...
المهم كنت بكوى وكل البيت كان نايم .. وأنا مش بعرف أنام بعد الظهرالمهم فجأه
الفيشه ولعت .. كل المسلسلات والأفلام الأجنبي وأبطالهم حضروا أدامي
ماكجيفر وسوبرمان وكل أبطال الحواديت وأتباعهم المهم جريت أجيب طفايا الحريق ههههههههههههههه
الطفايا كانت من النوع السائل لسه برفع الطفايا وبضغط ع المفتاح علشان أنقذ الدنيا.. وعامله فيها
Women saving
لقيت النار انطفت
والفيشه إتقطعت إيه ده ؟ ... أنا لسه لحقت أعمل حاجه
في نفس الأسبوع شاهدت برنامج في التليفزيون بيتكلم عن الحريق وأنواع الطفايات
وكيف تستخدم والإسعافات الأوليه يومها الضيف قال معلومه مهمه جدا
ألا وهي إنه في حاله الحريق الناتج من الكهرباء لازم نستخدم الطفايا التي تحتوى على بودرة مش سائل ..
طب ليه يا با الحاج ؟
قال علشان اللحظه اللي هتضغط فيها على مفتاح الطفايا السائله
هي نفس اللحظه اللي هتصعق فيها .....لا قدر الله شفتوا كان بيني وبين خبر كان أقل من ثانيه
إييييييييه عمر الشقي ..هههه
**********************
ربنا يحفظكم جميعا ويوفقكم لكل ما يحب ويرضى